Seoul National University
Department of Architecture &
Architectural Engineering
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SNU DAAE

김영우

Youngwoo Kim

  

서울문정초등학교는 비어간다. 송파의 학교들은 공실대란이다. 하지만 다른 한편에서 성인교육시설과 문화센터는 지속적으로 건설 중이다. 교육인구는 줄지 않았다. 비어가는 학교가 또 다른 자이로 변신하기 전에 다시 학생이 된 사람들과 기존의 학교가 함께할 방법을 찾아야한다.
 
이 새로운 학생들은 배움을 선택하고 쇼핑한다. 재미없는 기존 학교건물에 갇힐 의향이 없다. 학교는 어느정도, 도시의 모습이 필요하다. 그리고, 이는 기존의 부족한 학교의 프로그램을 보충하며 생애 전반의 교육을 책임지는 집앞의 교육구역으로 변모한다.

Seoul Munjeong Elementary School is becoming vacant, and there is a shortage of students in the schools in Songpa district. On the other hand, construction of adult education facilities and cultural centers is underway. The student population has not decreased. Now, before the empty schools transform into yet another Raemian or Xii, we need to find ways to engage with these students.
 
These new students actively seek learning opportunities and engage in various activities. They have no intention of being trapped in uninteresting school buildings. Schools need to reflect elements of the urban environment to a certain extent. Furthermore, this transformation should not only supplement the existing inadequate school programs but also evolve into an educational zone that takes responsibility for lifelong education right in their neighborhoods.

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